Ce sa faci pentru a fi recompensat financiar + felicitat de angajatorul tau?

4 Iul

Va rog, raspundeti la acest sondaj si apoi o sa va zic si eu parerea mea, in lumina unor discutii pe care le-am avut cu 2 prieteni corporatisti.

Update:

M-am desprins de curand de o lume aproape corporatista (desi eu m-am chinuit ani de zile sa nu o vad asa) si ma uit inapoi cu un pic de manie, dar si un pic de regret ca nu am facut lucrurile altfel. Toti.

M-am apucat sa scriu acest post si sa dau drumul acestui poll pentru ca zilele trecute, pe messenger, un prieten care lucreaza intr-o maaare corporatie, mi-a povestit cum a fost chemat de urgenta in biroul celui mai mare manager al sau de linie. Nu se vazusera niciodata, nu primise de la el niciun semn, niciun cuvant niciodata. Intr-o buna dimineata, seful sefilor lui l-a chemat la el in biroul de la etajul 21 (?). L-a chemat sa il felicite pentru ideile pe care le-a avut, pentru felul in care le-a pus in practica, pentru initiativa de a face o schimbare pe linia lui profesionala, pentru a-i strange mana si… pentru a-i inmana personal bonusul pentru toate acestea.

Am lucrat ani de zile in HR, cu candidati si angajatori, am sute de prieteni carora le stiu backgroundul profesional, nu am auzit de asa ceva niciodata. Unde e adevarul? Asa ceva nu se intampla decat rarissim si la nivel de exceptie sau nu am eu contactele si prietenii cei mai… meritorii? 🙂

Tot zilele trecute vorbesc cu un fost coleg care imi relateaza despre sefa lui, cu cativa ani mai mica decat el, care, in timpul unei sedinte de echipa, ia fiecare angajat in parte si il critica. Pe puncte, cu liniuta, de fata cu toata lumea. E o practica originala, patentata de ea: la sedinte toata lumea primeste critici, observatii despre ce a facut rau in anumite situatii, iar la final, exista discutii individuale unde angajatii sunt laudati, in particular de data asta. Explicatia? Pe de o parte angajatul poate primi feedback negativ public de la sefa + colegi si astfel isi poate revizui eventualele greseli, pe de alta parte, gustul suturilor in fund este indulcit de laudele particulare pe care colegii si sefa le aduc post-meeting. Ati mai auzit de asa ceva?

6 răspunsuri to “Ce sa faci pentru a fi recompensat financiar + felicitat de angajatorul tau?”

  1. locke 5 Iulie 2011 la 9:08 #

    In cazul meu, ca sa fiu felicitata de seful meu (numai si numai de el, angajatorului mare i se rupe de ce fac eu), trebuie sa muncesc, sa fiu proactiva cum s-ar zice. Dar despre recompensa financiara aferenta felicitarilor si muncii, nu am ce sa spun…ba da: aia nu exista!

  2. Cristina Constantinescu 6 Iulie 2011 la 11:46 #

    uite surpriza! la altii exista…

  3. madpenguin 6 Iulie 2011 la 12:24 #

    Primul exemplu e ceva rar! Am mai intalnit batai pe umar-„keep up the good work”, dar si insotite de bonus, chiar foarte rar!
    Cert e ca, daca privim lucrurile de partea cealalta, a managerului, nu e usor sa identifici ce solutie, metoda functioneaza cel mai bine pentru fiecare angajat.Uneori, managerul isi formeaza echipa si-si alege oamenii cat mai aproape de sistemul lui de valori si cu tipologia convenabila, dar cand devii manager peste o echipa data, tb sa te pliezi, sa fii flexibil, sa-i citesti pe toti, sa vezi care cum functioneaza si ce-l motiveaza! Ceea ce nu e usor! Mai ales cand te trezesti manager peste noapte si nu stii ce sa faci sa ti se recunoasca pozitia asta.

    Majoritatea aplica prost rete luate din carti si astfel se ajunge la fenomene cum e cel din cazul al 2-lea.

  4. madpenguin 6 Iulie 2011 la 12:28 #

    … ca sa nu mai zic de teoriile care spun ca managementul e o arta, adica pleaca din calitatile interioare innascute ale managerului si de aceea nu oricine nu poate fi un bun manager. Pt ca e un act artistic! 🙂

  5. meda 9 Iulie 2011 la 22:21 #

    draga mea, si eu consideram la fel pina sa incep lucrul unde sunt acum. exista si altfel de oameni, altfel de conditii, altfel de joburi, unde lucrurile se fac pe bune, cu profesionalism si unde te simti respectat ca om si ca profesionist. deci pot spune ca inca mai exista si astfel de joburi. probabil e chestiune de noroc. in corporatii…mai greu cu recompensele, pina la dumnezeu te maninca sefii mai mici, colegii…care n-au nici un interes sa se stie ce esti tu in stare. si ideal e sa nu ai sefa 🙂 sunt putine femeile care chiar stiu sa managerieze o echipa.

    • Cristina Constantinescu 10 Iulie 2011 la 0:28 #

      Sa stii ca ai dreptate. De cand am deschis subiectul asta am primit mult feed-back pozitiv. Si ma bucur. Il intuiam, adica mi se pare normal ca piata de munca sa inceteze usor-usor sa arate ca o jungla (cu reguli haotice si canibalice) si sa se accentueze meritocratia.

      Dar cel mai mult ma bucur ca ti se intampla tie! Daca cineva in tara asta merita… tu esti aia. Bafta multa si sper sa nu se schimbe nimic din ce mi-ai descris mai sus.

Ai ceva de zis? Lasa-mi un comentariu:

